Główny specjalista - pełnomocnik prezydenta ds. dostępności i wyrównywania szans

  1. Praca zachodniopomorskie
  2. Oferty pracy
  3. Główny specjalista - pełnomocnik prezydenta ds. dostępności i wyrównywania szans
Urząd Miejski w Koszalinie
Główny specjalista - pełnomocnik prezydenta ds. dostępności i wyrównywania szans
Miejsce pracy: Koszalin
Numer: StPr/25/1250
OBOWIĄZKI:
- opracowanie i wdrożenie Strategii Miasta w zakresie równości szans i niedyskryminacji,- opracowanie i opiniowanie projektów uchwał i zarządzeń w zakresie równości szans i niedyskryminacji,- monitorowanie sytuacji w Mieście w zakresie przestrzegania zasady równości szans i niedyskryminacji zwłaszcza w obszarze obejmującym zadania własne gminy,- prowadzenie działań na rzecz promowania, upowszechniania i propagowania różnorodności, sprawiedliwości społecznej, równości szans oraz wyłączenia społecznego sferach takich jak płeć, wiek, niepełnosprawność, orientację seksualną, pochodzenie etniczne i narodowe, religię oraz status społeczno-ekonomiczny,- przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń dotyczących nierównego traktowania lub dyskryminacji, w tym prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach o dyskryminację,- podejmowanie działań eliminujących lub ograniczających skutki powstałe w wyniku naruszenia zasady równego traktowania i niedyskryminowania, współpraca oraz reprezentowanie Prezydenta Miasta w kontaktach z instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi działającymi w obszarze sprawiedliwości społecznej, równości szans, wyłączania społecznego i przeciwdziałania różnym przejawom dyskryminacji- organizowanie szkoleń, warsztatów, kampanii informacyjnych, konkursów i innych wydarzeń mających na celu podnoszenie świadomości na temat zasady równości szans i niedyskryminacji,- monitoring i realizacja wdrażania Konwencji Organizacji Narodów Zjednoczonych o prawach osób niepełnosprawnych i zagrożonych wykluczeniem,- opracowywanie projektów programów dotyczących rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych przy współpracy komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego, jednostek organizacyjnych Miasta oraz innych instytucji i organizacji pozarządowych zajmujących się sprawami osób niepełnosprawnych,- realizacja Miejskiego Programu Wyrównywania Szans Osób Niepełnosprawnych,- współpraca z Powiatową Społeczną Radą do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz z Miejskim Zespołem do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Koszalinie,- koordynowanie spraw związanych z prowadzeniem przez Miasto rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w ramach środków pozyskanych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i z innych źródeł,- koordynowanie spraw związanych ze składanymi przez osoby głuche wniosków w sprawie zapewnienia tłumacza języka migowego podczas wykonywania usługi w urzędzie.
WARUNKI PRACY:
Wymagania konieczne:

Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)


Wymagania inne:

Wymagania niezbędne: Pracownikiem zatrudnionym na tym stanowisku może być osoba, która:- posiada obywatelstwo polskie,- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,- posiada wykształcenie wyższe,- posiada 4 letni staż pracy,- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,- cieszy się nieposzlakowaną opinią.Wymagania dodatkowe (pożądane):- znajomość przepisów prawnych z zakresu: ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, Kodeksu postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, dostępu do informacji publicznej, ustawy o samorządzie gminnym, powiatowym, ustawy o pracownikach samorządowych, Statutu Miasta Koszalina oraz Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie,- doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami i z różnych grup wykluczenia,- znajomość polskiego języka migowego, systemowego języka migowego,- umiejętność pracy pod presją czasu, pracy z klientem, interpretacji przepisów, szybkiego uczenia się, rozwiązywania problemów, samodzielność w zakresie organizacji pracy na stanowisku oraz komunikatywność, odporność na stres, kultura osobista, rzetelność, systematyczność, dokładność,- umiejętność obsługi urządzeń biurowych.

Miejsce pracy:

Koszalin


Rodzaj umowy:

Umowa o pracę na czas określony


Wynagrodzenie brutto:

od 6 300 PLN

KONTAKT:

Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Koszalinie

Powiązane

Podobne ogłoszenia:

27 Lipca 2025

Starszy inspektor

Firma: URZĄD MORSKI W SZCZECINIE

Lokalizacja: zachodniopomorskie / Szczecin

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERTY PRACY M.IN. WYMAGANIA NIEZBĘDNE, ZAKRES OBOWIĄZKÓW, WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCE SPEŁNIENIE WYMAGAŃ FORMALNYCH ORAZ ADRES DO...

Więcej

27 Lipca 2025

Specjalista ds. ewidencji i świadczeń

Firma: Powiatowy Urząd Pracy w Myśliborzu

Lokalizacja: zachodniopomorskie / Myślibórz

a. przyjmowanie dokumentów do rejestracji,b. ustalanie statusu bezrobotnego na podstawie przedstawionych dokumentów,c. wprowadzanie informacji z przedstawionych dokumentów do bazy danych,d....

Więcej

27 Lipca 2025

Pracownik administracyjno-biurowy

Firma: Powiatowy Urząd Pracy w Sławnie

Lokalizacja: zachodniopomorskie / Sławno

obsługa sekretariatu komendanta powiatowego, odbiór korespondencji, obsługa zaopatrzenia, transportu, ogólna gospodarka transportowa oraz wykonywanie czynności biurowo - kalerancyjnych w...

Więcej

27 Lipca 2025

Pracownik administracyjno- biurowy

Firma: Powiatowy Urząd Pracy w Sławnie

Lokalizacja: zachodniopomorskie / Sławno

Wykonywanie czynniosci związanych z prowadzeniem akt sądowych oraz urządzeń ewidencyjnych. Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie ogólnokształcące Wymagania inne:

Więcej