HR & Payroll Specialist

  1. Praca zachodniopomorskie
  2. Oferty pracy
  3. HR & Payroll Specialist
Do you want to be part of a dynamic INTERNATIONAL TEAM operating WORLDWIDE?
Are you passionate about HR & Payroll, eager to DRIVE processes and BUILD lasting RELATIONS with employees? Do you have a natural CURIOSITY about people, their needs and workplace experience? If you answered YES 3 times – this role as HR & Payroll Specialist might be the perfect match for you! 

We are an international technical service provider with 300+ technicians delivering services to industry and energy sectors around the world. Our DNA is half-Danish and half-Polish,
and today we are searching for a new colleague!
HR & Payroll Specialist
Miejsce pracy: Szczecin
About the role

We are looking for an HR & Payroll Specialist to join our team and support daily HR administration, payroll and international processes. This is a great opportunity for someone who wants to develop into a Compensation & Benefits Specialist and gain hands-on experience in payroll, benefits, and international employment.

Key responsibilities – Let’s dive deeper into the scope of work:
  • Support daily HR and payroll calculations (Polish and international labor law).
  • Ensure data accuracy and timeliness in HR and Microsoft Office applications or in payroll systems (e.g., Optima, Salesforce, Zenegy).
  • Coordinate international assignment documentation (A1 certificates, business travel allowances, settlements).
  • Monitor expatriation thresholds (e.g., 90/182-day rules) and ensure compliance.
  • Support employee benefits (medical care, sports packages) and communicate with external providers and employees.
  • Respond to employee inquiries and provide HR support related to overtime, leave, advances, payslips, social insurance, taxes, and certificates.
  • Develop knowledge of the full payroll cycle and compensation & benefits.
Candidate profile – must-have’s:
  • University degree or in progress (HR, administration, economics, law or related field).
  • At least 2 years of experience in HR/payroll.
  • Experience with Optima or other HR systems.
  • English level B2 or higher – required for daily communication.
  • Strong attention to detail, accuracy, and responsibility.
  • Analytical mindset, willingness to work with numbers and systems
  • Good communication skills – clear, patient, and approachable.
  • Good organization skills and readiness to work with deadlines.
  • Motivation to grow in HR, payroll, and international employment.
What we offer:
  • A clear career path towards Compensation & Benefits Specialist.
  • An international work environment with daily use of English.
  • Attractive employee benefits (medical care, sports packages, group insurance).
  • Friendly team atmosphere and support from experienced HR colleagues.
  • Stable employment and opportunities to join HR improvement projects.
Podanie danych osobowych w CV jest dobrowolne, lecz konieczne do przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art.6 ust. 1 pkt. a i c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z 27 kwietnia 2016 r. W każdym czasie możesz cofnąć zgodę, kontaktując się z nami pod adresem pk@eryk.com. Administratorem danych osobowych jest Eryk Sp. Z o.o. z siedzibą w Szczecinie, ul. Pl. Brama Portowa 1 70-225. Dane osobowe będą przetwarzane do momentu zakończenia prowadzenia rekrutacji, nie dłużej jednak niż przez trzy miesiące od dnia zakończenia rekrutacji. Prosimy o dopisanie następującej klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 923 ze zm.” Zgadzam się na przetwarzanie przez Eryk Sp. Z o.o, moich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu rekrutacyjnym dla celów przyszłych rekrutacji prowadzonych przez Eryk Sp. Z o.o

Powiązane