Coraz częściej pracodawcy mówią o tym, że liczy się nie tylko wykształcenie, ale również osobowość. Poza cechami personalnymi, które są ściśle związane z danym zawodem (np. na stanowiskach sprzedażowych odnajdują się osoby przebojowe z umiejętnościami negocjacyjnymi), liczą się również inne atrybuty. Jest kilka cech, które nie tyle nawet zwiększają szanse na pracę w Moryniu, co sprawiają, że szef będzie się starał, abyśmy zostali w firmie jak najdłużej.
Jakie cechy cenią pracodawcy?
Zaangażowanie
Zaangażowany pracownik jest zmotywowany, daje z siebie 100% i widać, że lubi to, co robi.
Umiejętność rozwiązywania problemów
Pracodawcy cenią osoby samodzielne i kreatywne. Najgorsza jest bezradna postawa i szukanie wymówek. Nieporadny pracownik wymaga dużo uwagi.
Elastyczność
W zależności od tego, jakie projekty są prowadzone w dziale, zakres obowiązków może się nieco zmieniać. Elastyczny pracownik chętnie się uczy i umie się dostosować do zmieniających się warunków w branży.
Umiejętność pracy w zespole
Konflikty między współpracownikami skutkują opóźnieniem realizacji projektów. Liczy się też jasny podział obowiązków.
Zarządzanie czasem
Ta umiejętność gwarantuje terminowość i wydajność. To cenna cecha, która sprawia, że pracownika nie trzeba nadto kontrolować.